Brasiliassa sattui sunnuntaina 27.1. aamuyöllä paha tulipalo. Etelä-Brasiliassa sijaitsevassa Santa Marian kaupungissa paloi ääriään myöten täynnä ollut yökerho.
Palossa sai surmansa 231 ihmistä. Satoja ihmisiä loukkaantui. Yökerho oli täynnä paikallisia opiskelijoita. Suurin osa heistä oli nuoria, noin 20-vuotiaita. Sisällä oli yhteensä 2 000 juhlijaa. Tulipalon syynä pidetään ilotulitteita, joita esiintymässä ollut yhtye räjäytteli. Tulipalo aiheutti paniikin, jonka seurauksena ihmisiä tallautui. Suurin osa uhreista tukehtui myrkylliseen savuun.