Big Benistä Elisabetin torni

Teksti: lähde HS
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 28.08.2012

Big Benistä tulee Elisabetin torni.

Lontoon kuuluisa Big Ben -kellotorni (kuvan oikeassa laidassa) saa uuden nimen. Big Benistä tulee Elisabetin torni. Nimi on kunnianosoitus kuningatar Elisabet II:lle. Hän on hallinnut Britanniaa 60 vuotta.

Big Ben sijaitsee Lontoon keskustassa Parlamenttitalon (kuvassa vasemmalla) läheisyydessä. Se on melkein 100 metriä korkea, ja se valmistui vuonna 1859.

Tornin suuri kello lyö aina tasatunnein. Pienemmät kellot lyövät varttitunnin välein.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)