Balkanilla tuhoisat tulvat

Teksti: Lähteet HS, Hbl
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 20.05.2014

Rankkasateet aiheuttivat viikonloppuna pahoja tulvia Balkanin alueella Serbiassa ja Bosniassa.

Tulvissa on kuollut kymmeniä ihmisiä. Näin pahoja sateita ei ole ollut Balkanilla ainakaan sataan vuoteen. Sateet loppuivat sunnuntaina, mutta vaaratilanne ei ole vielä ohi.

Serbiassa tulvavesi uhkasi myös kahta voimalaitosta. Tuhannet vapaaehtoiset yrittivät estää tulvaveden pääsyn voimalaitoksiin.

Sateet aiheuttivat myös maanvyörymiä. Ne ovat vaarallisia Balkanin alueella, jossa maassa on edelleen maamiinoja.

Miinat ovat peräisin Bosnian sodan ajalta 1990-luvulta. Maanvyörymät ovat siirtäneet miinoja ja tuhonneet miinakenttien varoituskylttejä.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)