Avaruuden tutkiminen kiinnostaa nykyisin monia maita. Esimerkiksi Kiina on lähettänyt omia avaruuslentäjiä avaruuteen jo monta kertaa. Kiina suunnittelee myös, että maan avaruuslentäjät eli taikonautit käyvät joskus kuussa. Lisäksi Kiina aikoo tutkia kuun pintaa robottien avulla. Arvioidaan, että Kiina lähettää ihmisiä kuuhun ehkä kymmenen vuoden päästä. Kiinan lisäksi myös Intialla on suuri avaruusohjelma.
Viimeksi ihminen on käynyt kuussa vuonna 1972. Yhteensä kuussa on käynyt 12 ihmistä.
Kuussa kävellyt Neil Armstrong kuoli
Kuuhun lähetettiin ihmisiä ensimmäisen kerran vuonna 1969. Amerikkalainen astronautti Neil Armstrong oli ensimmäinen ihminen, joka käveli kuun pinnalla. Hän sanoi kuuluisat sanat:
– Tämä on pieni askel ihmiselle, mutta suuri harppaus ihmiskunnalle.
Neil Armstrong kuoli äskettäin 82-vuotiaana. Vuonna 1969 kuulentoa seurattiin tarkkaan maailmalla. Noin 500 miljoonaa ihmistä katsoi televisiosta, kun ihminen käveli ensimmäisen kerran kuun pinnalla.

minä olen käynyt avaruudessa
En ole ikänä olut avaruudessa
Aika on hyvä uutinen
Milloinen ihmiset muuttavat maapallosta avaruuteen, koska nykyään ´kaikki kiinnostavat avaruudesta. Mutta kysymys onko totta, että käynyt kuussa ihmisiä?