Kuka Selkosanomia tekee?
Selkokeskuksessa ja LL-Centerissä työskentelee toimittajia, jotka kirjoittavat Selkosanomiin tekstejä ja lisäävät kuvia. Toimittajat tekevät lehteä myös ruotsiksi. Ruotsinkielisen lehden nimi on Lätta bladet.
Miten voin tilata lehden? Paljonko tilaus maksaa?
Painetun lehden kestotilaus on 30 euroa vuodessa. Ulkomaille kestotilaus maksaa 40 euroa vuodessa. Tilauslomake löytyy verkkolehdestä alanavigaatiosta. Klikkaa tästä, niin pääset suoraan tilauslomakkeeseen. Voit myös tehdä tilauksen sähköpostilla. Lähetä tilaus osoitteeseen: lehtitilaukset(at)kvl.fi.
Selkosanomien verkkolehti on ilmainen, sinun ei tarvitse maksaa sen lukemisesta mitään.
Selkosanomia rahoittaa STEA.
Milloin Selkosanomat ilmestyy?
Selkosanomat ilmestyy painettuna 8 kertaa vuodessa. Verkkolehteä päivitetään jatkuvasti. Painetun lehden ilmestymisajat vuonna 2026 ovat:
| Numero 1/2026: 13.2. |
| Numero 2/2026: 13.3. |
| Numero 3/2026: 17.4. |
| Numero 4:/2026: 22.5. |
| Numero 5/2026: 18.9. |
| Numero 6/2026: 16.10. |
| Numero 7/2026: 13.11. |
| Numero 8/2026: 11.12. |
Mihin voin ottaa yhteyttä?
Jos sinulla on kysyttävää Selkosanomien tilauksestasi tai tilaamisesta, voit ottaa yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen: lehtitilaukset(at)kvl.fi
Jos sinulla on kysyttävää lehdestä, voit olla yhteydessä sähköpostitse osoitteella: selkokeskus@kvl.fi
Miten verkkolehdestä löytää tietoa?
Tieto on jaettu kokonaisuuksiin eli osastoihin. Lehden osastot ovat Suomi, Maailma, Urheilu, Kulttuuri ja Arki. Voit etsiä sivuilta tietoa käyttämällä hakutoimintoa. Hakutoiminto on ruudun yläosassa. Kirjoita hakusana laatikkoon ja paina Hae-nappia. Siirrämme myös Arkistoon kaikki verkkolehden vanhemmat jutut. Arkisto löytyy verkkolehden ylänavigaatiosta. Klikkaa tästä, niin pääset suoraan verkkolehden arkistoon.