Loirista tuli suomalaisten suosikki jo vuonna 1962. Hän esitti silloin 18-vuotiaana pääosaa elokuvassa Pojat. Myöhemmin Loiri esiintyi monissa Spede Pasasen elokuvissa. Hänen tunnetuin roolinsa on Uuno Turhapuro.
Monista Loirin rooleista television viihdeohjelmissa on tullut kansansuosikkeja. Nasse-Sedän ja Jean-Pierre Kuselan sketsejä katsellaan yhä uudelleen esimerkiksi Youtubessa.
Loiri on tehnyt paljon myös vakavia elokuva- ja teatterirooleja. Viimeksi hänet nähtiin pääosassa Mika Kaurismäen elokuvassa Tie Pohjoiseen vuonna 2012.
Loiri on myös laulaja ja muusikko. Parhaiten tunnetaan hänen tulkintansa lauluista, jotka on sävelletty Eino Leinon runoihin. Loiri oli mukana viime syksynä Vain elämää -tv-ohjelmassa. Talven aikana hän vetää keskusteluohjelmaa Loirinuotiolla.