Kultaiset Venlat jaettiin viime perjantaina. M/S Romantic sai ensin parhaan draamasarjan palkinnon. Sarjan ohjaaja Jani Volanen sai parhaan ohjaajan palkinnon.
M/S Romanticin käsikirjoituksen tekivät Jani Volanen ja Tommi Korpela. Käsikirjoitus palkittiin vuoden parhaana käsikirjoituksena. Eikä siinä vielä kaikki. M/S Romanticin päähenkilö oli risteilyisäntä Jocke. Häntä esitti näyttelijä Hannu-Pekka Björkman. Hän sai parhaan miesnäyttelijän palkinnon.
MS/Romantic kertoi yhden illan ja yön tapahtumista Ruotsin-laivalla. Ylen TV1 esitti sarjan viime talvena. Se oli hyvin suosittu jo silloin.
Parhaan naisnäyttelijän palkinnon voitti Matleena Kuusniemi Koukussa-sarjassa. Paras komediasarja oli MTV3:n Sunnuntailounas.
Myös yleisö sai äänestää suosikeistaan. Arman Alizad oli suosituin esiintyjä. YleX:n naurumaraton oli yleisön mielestä paras ohjelma.
Lähde: STT
