Taylor Swift on julkaissut kahdeksan albumia. Taylor Swiftin uusi levy Folklore julkaistiin heinäkuussa. Niistä seitsemän on ollut Yhdysvaltain albumilistan kärjessä. Taylor Swift on noussut kaikkien aikojen suosituimpien artistien joukkoon. Vain Whitney Houston on yltänyt samaan.
Taylor Swift on tunnetumpi kotimaassaan Yhdysvalloissa kuin Euroopassa. Hänen laulunsa ovat modernia pop-musiikkia. Sanoituksissa on usein tarinoita.
Taylor Swift tekee paljon hyväntekeväisyyttä ja ottaa kantaa yhteiskunnallisiin asioihin. Hän on arvostellut paljon presidentti Donald Trumpia.