Jälleen uusi tanssikilpailu- ohjelma televisiossa! Iso-Britanniasta lähtöisin oleva Pakko tanssia (englanniksi Got to Dance) on ollut saarivaltakunnassa valtava menestys. Nyt Yle tuo sarjan Suomeen.
Pakko tanssia etsii Suomen parasta tanssiesitystä. Ohjelman juontavat Satu Tuomisto ja Jani Toivola. Tuomisto on entinen missi, joka voitti kilpailevan kanavan Tanssii tähtien kanssa -ohjelman vuonna 2009. Toivola on vihreiden kansanedustaja, näyttelijä ja juontaja. Toivola osallistui Tanssii tähtien kanssa -ohjelmaan kilpailijana pari vuotta sitten. Siis piiri pieni pyörii.
Kilpailun kolme tuomaria ovat tanssin ammattilaisia. Katsojat saavat äänestää verkossa ja älypuhelimillaan siitä, ketkä pääsevät jatkoon ja aikanaan loppukilpailuun. Katsojat valitsevat myös voittajan. Pääpalkinto on 30 000 euroa. Kuulostaa kovin tutulta.
Sarjassa on kymmenen osaa. Kilpailuun on tekijöitten mukaan valittu kaikkia tyyliä edustavia ja kaikenlaisia tanssikokoonpanoja. Loppukilpailu on toukokuussa.
Pakko tanssia TV2:ssa lauantaisin kello 19.30.
