Wigwam ja Pelle Miljoona Oy juhlistavat tasavuosia. Wigwam oli 1970-luvulla Suomen arvostetuin rockyhtye. Wigwam soitti aluksi niin sanottua progressiivista rockia. Se on kokeilevaa ja monimutkaista rockmusiikkia. Myöhemmin yhtyeen musiikki muuttui helpommaksi. Silloin Wigwam teki niin sanottua taiderockia.
Wigwam saavutti mainetta myös maailmalla. Wigwam esiintyi esimerkiksi Englannissa. Yhtye toimi alun perin vuosina 1968–1978. Myöhemmin yhtye on tehnyt paluun vuosina 1991–1993 ja 1999–2006. Wigwamin tunnetuin albumi on Nuclear Nightclub. Se julkaistiin vuonna 1975.
Wigwam täyttää tänä vuonna 50 vuotta. Sen kunniaksi yhtye tekee seitsemän konsertin kiertueen. Kiertueella ovat mukana kaikki tärkeät soittajat. Wigwamin kiertue alkaa Helsingistä 26. syyskuuta.
Pelle Miljoona Oy tekee tänä syksynä ja ensi talvena 40-vuotisjuhlakiertueen. Bändi soittaa noin 20 keikkaa ympäri maata. Pelle Miljoona Oy:n kiertue käynnistyy Espanjan Aurinkorannikolta Fuengirolasta 20. lokakuuta.
Laulaja ja lauluntekijä Pelle Miljoona kuuluu suomalaisen rockmusiikin suuriin nimiin. Pellen tunnetuin yhtye on Pelle Miljoona Oy. Yhtye esiintyi alun perin vuosina 1979–1983. Yhtyeen kuuluisin albumi on Moottoritie on kuuma. Se julkaistiin vuonna 1980.
