Yhtye täyttää tänä vuonna 50 vuotta. Juhlan kunniaksi bändi teki uuden levyn ja lähtee kiertueelle. Levyn nimi on Return To Forever.
Scorpions on myynyt yli 75 miljoonaa levyä. Tunnetuin kappale on Wind of Change vuodelta 1991. Se tarkoittaa suomeksi muutoksen tuulta.
Laulu kertoo tunnelmista, kun kylmä sota päättyi Euroopassa. Saksassa Wind of Change on kaikkien aikojen eniten myyty single.
– En uskonut, että kylmän sodan uhka palaa, sanoo laulaja Klaus Meine Iltasanomissa. Hän kirjoitti aikoinaan Wind of Changen.
Lähde Iltasanomat, STT
