Edes muusikon tuttavat eivät tienneet, että hän oli kärsinyt jo 10 vuoden ajan päihdeongelmasta. Sekä alkoholi että huumeet veivät nuorta muusikkoa.
Redrama ei halua syyttää ahdistuksestaan ja päihdeongelmastaan yhteiskuntaa. Hänen mukaansa hänen sisällään asuu ahdistus, joka ottaa vallan päihteiden avulla. Ahdistusta lisäsi se, kun muusikon pikkuveli Albert kuoli vuonna 2010.
36-vuotias Redrama on nyt kuivilla eli hän on päässyt irti päihteistä. Redrama paljasti viime vuonna, että hän on uskossa.
Redraman viides sooloalbumi Reflection sisältää musiikkia, jossa hänen elämänmuutoksensa kuuluu. Levy on miehen paras. Musiikki on soljuvaa rappia, joka ottaa vaikutteita popista ja soulista.
– Olen selviytynyt musiikin ja uskon avulla. Rukoilen ja luen Raamattua. Minulla ei ole enää tarvetta jatkaa entistä sekavaa elämääni.
