Popeda lopettaa ensi syksynä

Teksti: Petri Kiuttu, lähde STT
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 15.12.2022

Popeda-yhtye lopettaa uransa. Popeda keikkailee vielä ensi kesänä. Popeda esiintyy viimeisen kerran Ratinan stadionilla Tampereella syyskuun alussa.

Popeda on suomalaisen rockin kuuluisimpia yhtyeitä. Popeda perustettiin vuonna 1977. Yhtye on esiintynyt jo 45 vuotta.

Popedan ainoa alkuperäinen jäsen on laulaja Pate Mustajärvi. Pate Mustajärvi on myös sanoittanut monet Popedan tunnetuimmat laulut. Popedan kitaristi ja säveltäjä Costello Hautamäki on ollut Popedassa vuodesta 1981 lähtien.

– Popeda lopettaa syksyllä 2023. Se on sitten Ratinasta poikki. Se on Popedan viimeinen esiintyminen, Pate Mustajärvi sanoo.

Pate Mustajärven mukaan hän haluaa miettiä, mitä hän tekee isona. Mustajärvi on 66-vuotias.

Popeda on julkaissut 20 albumia, kolme konserttilevyä ja useita kokoelmia. Popedan levyjä on myyty 800 000 kappaletta.

Popedan esiintyy Ratinan stadionilla Tampereella 2. syyskuuta vuonna 2023.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)