Pelle Miljoonan oikea nimi on Petri Tiili. Hän täytti 60 vuotta 10. helmikuuta. Pelle juhlii syntymäpäiväänsä konsertissa, joka on lauantaina 14. helmikuuta Savoy-teatterissa Helsingissä.
Pelle Miljoonan ensimmäinen single Olen työtön ilmestyi vuonna 1977. Hän oli suosionsa huipulla 1980-luvun alussa. Moottoritie on kuuma soi yhä tiuhaan radiossa ja karaoke-baareissa. Muita suosikkeja ovat muiden muassa Juokse villi lapsi, Pelko ja viha sekä Väkivalta ja päihdeongelma.
Vanha punk-rokkari sai jo patsaankin kotikaupunkiinsa Haminaan.
