Kappaleissa on aineksia popmusiikista, konemusiikista ja goottirockista.
Lykke Lin viimeisin levy I Never Learn ilmestyi keväällä. Se päättää laulajattaren kolmen levyn sarjan eli trilogian. Lykke Lin mukaan levyt kertovat parikymppisestä nuoresta naisesta, jolla on hankalaa. Nainen ei löydä rakkautta eikä paikkaansa maailmassa.
Lykke Lin kappaleet kertovat laulajasta itsestään. Lykke Li on 28-vuotias. Hän varttui Etelä-Ruotsin Skånessa. Lin perhe asui viisi vuotta Portugalissa, kun Lykke oli pieni. Sen jälkeen hän on ehtinyt asua Intiassa, Nepalissa, Marokossa ja Yhdysvalloissa.
