Liverpool johtaa Valioliigaa peräti 22 pisteen erolla kakkosena olevaan Manchester Cityyn.
Liverpool on pelannut 17 ottelua ilman tappiota. Joukkue on voittanut 24 ottelua 25 ottelusta. Se ei ole hävinnyt yhtään peliä, sillä se on pelannut yhden tasapelin.
Liverpoolilla on jopa mahdollisuus kauteen, jonka aikana se ei ole hävinnyt yhtään peliä. Joukkueella menee erittäin hyvin.
Liverpoolissa valmistaudutaan voitonjuhliin
Liverpoolin kotikaupungissa eli Pohjois-Englannissa sijaitsevassa Liverpoolissa valmistaudutaan jo kevään voitonjuhliin.
Valioliiga päättyy vasta 17. toukokuuta. Kotijoukkue Liverpoolin johto on kuitenkin niin suuri, että joukkue alkaa olla varma Valioliigan mestari.
Joukkueen päävalmentaja Jürgen Klopp on rauhoitellut innokkaimpia kannattajia.
– Kausi on vielä käynnissä. Katsotaan sitten, kun kaikki 38 ottelua on pelattu. Vielä emme ole voittaneet mitään, Klopp sanoo Helsingin Sanomissa.
Edellisestä mestaruudesta jo 30 vuotta
Liverpoolin edellisestä mestaruudesta on jo 30 vuotta. Joukkue voitti Valioliigan vuonna 1990. Viime kaudella se sijoittui Valioliigassa toiseksi.
Liverpoolin kannattajat ovat jopa vältelleet mestaruus-sanan käyttöä. Tammikuussa kannattajat kuitenkin alkoivat jo laulaa peleissä Liverpoolin voitonlaulua.
Liverpool on kärsinyt Valioliigassa myös huonosta onnesta. Se johti liigaa viime kaudella pitkään, mutta Manchester City vei mestaruuden keväällä.
Lähteet HS, Yle

