Käärijä kilpailee Euroviisujen finaalissa

Teksti: Petri Kiuttu, lähde STT
Kuva: Corinne Cumming / EBU
Uutinen julkaistu: 12.05.2023

Käärijä edustaa Suomea Euroviisujen finaalissa. Käärijän kappaleen nimi on Cha cha cha. Euroviisujen finaali eli loppukilpailu on lauantaina.

Käärijä kilpaili Euroviisujen semifinaalissa myöhään tiistai-iltana. Käärijä selviytyi semifinaalin 10 parhaan joukkoon. Semifinaalissa oli 15 kilpailijaa, joista parasta 10 pääsi finaaliin. Käärijän esitys oli näyttävä. Käärijä esiintyi tanssijoiden kanssa.

– Kaipaan nyt hiukan lepoa. Sen jälkeen täytyy harjoitella vielä lisää. Lauantaina mennään lavalle ja otetaan voitto kotiin. Ei siinä sen kummempaa, Käärijä eli Jere Pöyhönen sanoi semifinaalin jälkeen.

Euroviisujen toinen semifinaali on torstaina. Myös toisesta semifinaalista pääsee finaaliin 10 maata. Yhteensä finaalissa kilpailee 26 maata. Finaalissa ovat mukana myös viisi suurinta maata, jotka antavat rahaa Euroviisuille. Mukana on myös  Ukraina. Ukraina voitti Euroviisut viime keväänä.

Euroviisut järjestetään Englannin Liverpoolissa.

Euroviisujen finaali on lauantaina 13. toukokuuta. Finaali alkaa kello 22. Yle esittää Euroviisut suorana Yle TV1 -kanavalla, radiossa ja Yle Areenassa.

Helsingin päärautatieaseman lyhdynkantajapatsaat eli kivimiehet puettiin Käärijän kunniaksi vihreisiin bolero-asuihin. Kuva: Lehtikuva / Eeva-Maria Brotherus

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)