Rap-artisti Käärijä tuli todella tunnetuksi, kun hän edusti Suomea Euroviisuissa toukokuussa. Käärijä sijoittui kilpailussa Cha cha cha -kappaleellaan toiseksi. Ruotsi voitti Euroviisut kappaleella Tattoo, jonka lauloi Loreen. Yleisö kuitenkin rakasti Cha cha cha:ta enemmän kuin Ruotsin laulua.
Euroviisujen jälkeen Käärijä on rikkonut useita ennätyksiä. Kesäkuussa Cha cha cha -kappaleesta tuli Suomen kuunnelluin euroviisukappale. Elokuussa ennätys rikottiin jälleen: Cha cha cha -laulua on kuunneltu Spotify-musiikkipalvelussa yli 100 miljoonaa kertaa. Mitään suomalaista kappaletta ei ole kuunneltu Spotifyssä yhtä paljon.
Käärijä on oikealta nimeltään Jere Pöyhönen. Hän on suosittu myös kotikaupungissaan Vantaalla. Siellä hänen kunniakseen maalataan suuri muraali eli seinämaalaus. Muraali maalataan suuren ruokakaupan seinään. Maalaus valmistuu syyskuun loppuun mennessä.
Käärijällä on myös oma postilaatikkonsa Vantaan kaupungintalolla Tikkurilassa. Ihailijat voivat jättää sinne kirjeitä Käärijälle.
