Anora-elokuva menestyi parhaiten Oscar-gaalassa. Anora sai kaikkiaan viisi Oscar-palkintoa. Mikey Madison palkittiin Anorasta parhaalla naispääosan palkinnolla.
Anora kertoo yhdysvaltalaisesta seksityöntekijästä. Hänen uusi poikaystävä on venäläisen oligarkin poika. Oligarkki tarkoittaa Venäjällä varakasta liikemiestä, jolla on myös poliittista vaikutusvaltaa.
Parhaan miespääosan palkinnon sai Adrien Brody. Brody palkittiin elokuvan The Brutalist pääosasta.
Parhaan naissivuosan palkinnon sai Zoe Saldaña elokuvasta Emilia Pérez. Parhaan miessivuosan palkinnon sai Kieran Culkin elokuvasta A Real Pain.
Oscar-palkinnot jaettiin sunnuntain ja maanantain välisenä yönä Yhdysvalloissa. Oscar-gaala järjestetään joka vuosi maaliskuussa Los Angelesin Hollywoodissa. Gaala on järjestetty 97 kertaa. Ensimmäiset Oscar-palkinnot jaettiin vuonna 1929.

