Kuvassa Ressun lukion kokelaat ovat äidinkielen kokeessa viime keväänä.

Kuvassa Ressun lukion kokelaat ovat äidinkielen kokeessa viime keväänä.

Yo-kirjoitukset alkavat

Tämän kevään ylioppilaskirjoitukset alkavat tänään. Korona näkyy myös ylioppilaskirjoitusten järjestelyissä.

Koronatilanne näkyy kirjoituksissa esimerkiksi niin, että kokelaita suositellaan käyttämään kasvomaskia. Kokelaille on myös suositeltu kahden viikon karanteenia ennen kirjoituksia.

Monissa kunnissa on tehty poikkeuksellisia järjestelyjä, jotta yo-kirjoitukset ovat turvallisia. Savitaipaleella Itä-Suomessa yo-kirjoitukset järjestetään urheiluhallissa. Siellä voidaan pitää kolmen metrin turvaväli kokelaiden välillä.

Joissakin kunnissa kokelaille on varattu karanteenitiloja. Ne on tarkoitettu kokelaille, jotka ovat karanteenissa mahdollisen altistumisen takia.

Ensimmäisenä ylioppilaskirjoituksissa on vuorossa äidinkielen lukutaidon koe. Se järjestetään tiistaina 16.3.

Lähteet: STT, Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.