Kuvassa pojat ovat uimarannalla Hangossa heinäkuussa. Viime kesänä heinäkuu ja elokuu olivat keskimääräistä lämpimämpiä.

Viime kesänä heinäkuu ja elokuu olivat keskimääräistä lämpimämpiä. Kuvassa pojat ovat uimarannalla Hangossa heinäkuussa.

Viime vuosi oli tosi lämmin

Sää oli tavallista lämpimämpi viime vuonna.

Suomessa vuosi 2014 oli toiseksi lämpimin vuosi yli sataan vuoteen. Vain vuonna 1938 oli hieman lämpimämpää. Luotettavia mittauksia on tehty 1900-luvun alusta asti.

Lämpötilat vaihtelivat paljon viime vuonna. Kesäkuu ja tammikuu olivat tavallista viileämpiä. Helmikuussa, maaliskuussa, heinäkuussa ja elokuussa oli tavanomaista lämpimämpää.

Monissa muissakin maissa oli ennätyksellisen lämmintä. Norjassa, Ruotsissa ja Britanniassa vuosi oli lämpimämpi kuin koskaan aiemmin. Norjassa satoi enemmän kuin yleensä.

Tutkijat uskovat, että korkeat keskilämpötilat johtuvat ilmastonmuutoksesta.

Lähde: Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Viime vuosi oli tosi lämmin”

  1. Sini

    Kesällä ilmat ovat lämpimämpiä, kuin kevät talvella, kun keväällä on yleensä pakkas-asteita.
    Kesällä ei niinkään.