Varhaisperuna kuuluu monien kesäherkkuihin.

Varhaisperunan nosto alkoi

Varhaisperunan eli uuden perunan ensimmäiset sadot ovat kypsyneet. Perunakesästä on tulossa hyvä.

Kevät on ollut ihanteellinen perunan viljelijöille, joten perunasadosta tulee tänä kesänä hyvä.

Varhaisperunoiden nosto on alkanut tällä viikolla ainakin Naantalin Rymättylässä. Ensimmäiset varhaisperunat ehtivät tänä vuonna koulujen päättäjäisjuhliin. Sato on hieman tavallista aikaisempi.

Varhaisperunan pääsato tulee myyntiin kesäkuun puolivälissä ja juhannukseen mennessä.

Lähteet IL, STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste