Turun kaupunginsairaalan vanhusten psykiatrinen osasto.

Vanhuksia kohdeltiin kaltoin Turussa

Turun kaupunginsairaalan psykiatrisella osastolla on paljastunut vakavaa väkivaltaa potilaita kohtaan.

Potilaat ovat iäkkäitä mielenterveyspotilaita, jotka tarvitsevat pakkohoitoa suljetulla osastolla. Hoitajat pahoinpitelivät potilaita ja puhuivat heille epäasiallisesti. He myös syöttivät potilaille liikaa rauhoittavia lääkkeitä ilman lääkärin määräystä.

Potilaita eristettiin suljettuun tilaan usein ja ilman selvää syytä. Lain mukaan ihmisen vapautta ei voi rajoittaa psykiatrisessa hoidossa ilman erityisen painavaa syytä.

Tilanne paljastui kaupungin johdolle jo vuosia sitten. Sairaala teki sisäisen selvityksen, mutta tilanne sai jatkua. Nyt terveydenhuollon valvontaviranomainen Valvira on puuttunut asiaan.

Lähde TS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste