Lentokone oli pienkone, jonka ilmailualan harrastajat olivat rakentaneet. Kone kuljetti laskuvarjohyppääjiä, jotka ottivat osaa Tampereen laskuvarjohyppääjien pääsiäistapahtumaan.
Lentokoneen ohjauslaitteisiin tuli ilmeisesti vika. Kone alkoi syöksyä maata kohti. Syöksyn aikana lentäjä ja kaksi matkustajaa pääsivät hyppäämään ulos koneesta. He pelastuivat laskuvarjojen ansiosta. Muut matkustajat eivät päässeet ulos koneesta.
Kone tuhoutui täysin maahantörmäyksessä. Onnettomuuden tutkinta on kesken.
Suomessa on viime aikoina tapahtunut useita lento-onnettomuuksia harrastuslentokoneille. Liikenneministeri Henna Virkkunen on huolissaan ilmailuharrastuksen turvallisuudesta. Liikenneministeriö aikoo kartoittaa ilmailuharrastuksen riskejä.
