Kesyrotta on lemmikkieläin. Kaupungeissa villirotat tuhoavat rakennuksia.

Vaasassa on rottaongelma

Vaasassa on enemmän rottia kuin vuosiin.

Rottien määrä on kasvanut Vaasassa. Rottien on helpompi löytää ruokaa, kun sää on lämmin.

Koronaepidemian takia ihmiset eivät ole liikkuneet yhtä paljon kuin ennen. Kun kadut hiljenevät, rotat voivat liikkua vapaammin. Nyt rottia vastaan taistellaan erilaisten ansojen avulla.

Rotat voivat levittää erilaisia sairauksia ihmisille ja kotieläimille. Lisäksi rotat voivat vahingoittaa esimerkiksi rakennuksia ja johtoja.

On tärkeää, että ihmiset eivät heitä ruoantähteitä viemäriin tai vessanpönttöön. Linnuille ei saa laittaa ruokaa suoraan maahan, muuten myös rotat pääsevät syömään sitä.

Lähde Vaasa.fi

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Vaasassa on rottaongelma”

  1. mahad

    tajusin. ja sain tietää uusia asiota esim rotta +roskanuonto +jälkiseuraus

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste