Uudenkaupungin autotehtaalla hitsataan uutta Mercedes-Benz-autoa eli Mersua.

Uusia autoja ostetaan paljon

Uudenkaupungin autotehdas palkkaa 400 uutta autonrakentajaa.

Valmetin autotehdas tarvitsee 400 autonrakentajaa Uudenkaupungin autotehtaalle. Valmetin täytyy valmistaa uusia autoja nopeasti, koska monet ostavat nyt autoja. Valmet tarvitsee nopeasti lisää työntekijöitä.

Suuri tilaus asiakkaalta

Uusia autoja tarvitaan yhä enemmän. Valmetin asiakas Mercedes-Benz on ilmoittanut, että ensi vuonna on tulossa monta isoa tilausta. Siksi autotehdas tarvitsee 400 uutta työntekijää jo seitsemän viikon sisällä. Silloin työntekijöitä on tarpeeksi, jotta tilatut autot voidaan tehdä.Uudet työntekijät aloittavat työt tammikuussa 2021.

Hitsaajia ja maalareita tarvitaan

Valmetin viestintäpäällikkö Mikael Mäki kertoo, että autonrakentajia tarvitaan kaikissa tehtaan töissä. Mukaan tarvitaan maalareita, hitsaajia sekä logistiikan ja autojen kokoamisen osaajia.

Valmet kouluttaa kaikki uudet työntekijät. Aiempi työkokemus on tehtävissä hyvä asia, mutta hakijalla ei ole pakko olla kokemusta autoteollisuudesta.

Uusi akkutehdas

Valmet suunnittelee myös uuden tehtaan avaamista Suomeen. Tehtaassa tehtäisiin autojen akkuja. Valmetin ensimmäinen akkutehdas aloitti toimintansa Salossa viime vuonna.

– Olemme jo alkaneet suunnitella uutta akkutehdasta, Valmetin toimitusjohtaja Olaf Bongwald sanoo.

Tavoite on, että akkuja aletaan tehdä Uudessakaupungissa ensi vuonna.

Lähteet Vasabladet, Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Uusia autoja ostetaan paljon”

  1. Ahmed

    Mahtavaa juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste