Kuvassa on sairaanhoitaja Venla Marjomäki, joka ottaa vastaan potilaan puhelua.

Kuvassa sairaanhoitaja Venla Marjomäki ottaa vastaan potilaan puhelua.

Työelämän arvostus on nousussa

Naiset arvostavat työelämää melkein yhtä paljon kuin miehet.

Viime vuosikymmeninä naiset ovat alkaneet arvostaa työtä yhä enemmän. Hieman yli puolet työssäkäyvistä naisista ajattelee, että työ on heille erittäin tärkeää. Vain hieman useampi mies ajattelee samoin.

Miehet puolestaan arvostavat työtä vähemmän kuin kolme vuosikymmentä sitten.

Tämä käy ilmi Tilastokeskuksen tutkimuksessa. Siinä selvitettiin suomalaisten työoloja. Tutkimustuloksista kertoi Helsingin Sanomat.

Tilastokeskuksen erikoistutkija Hanna Sutelan mukaan muutos johtuu siitä, että tasa-arvo lisääntyy työelämässä.

Lähde Helsingin Sanomat

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste