Maantietunneli on 2,3 kilometriä pitkä. Se sijaitsee Tampereen keskustassa Näsijärven rannalla.
Tunneli helpottaa Tampereen autoliikennettä. Tunneli korvaa leveän Paasikivenkadun. Kadun paikalle rakennetaan taloja.
Tunneli valmistui nopeammin kuin oli suunniteltu. Se tuli myös halvemmaksi kuin oli suunniteltu. Tunneli otettiin käyttöön viime viikon tiistaina. Aluksi Tampereen keskustan liikenne ruuhkautui. Liikennettä oli tavallista enemmän.
Tampereen keskusta muuttuu lähivuosina muutenkin. Kaupunki päätti marraskuun alussa, että Tampereelle tulee raitiovaunuja vuonna 2021.
Raitiovaunujen reitin pituus on aluksi 23 kilometriä. Ne kulkevat Tampereen keskustasta kahteen lähiöön ja keskussairaalaan.
Lähteet Yle, MTV3
