Tietomurron tekijä sai haltuunsa tuhansien Vastaamon asiakkaiden tietoja.

Tietomurron tekijä sai haltuunsa tuhansien Vastaamon asiakkaiden tietoja.

Tuhannet joutuivat tietomurron uhreiksi

Tuhannet suomalaiset ovat joutuneet tietomurron uhreiksi. Tietomurron tekijä on saanut käsiinsä Vastaamo-yrityksen asiakkaiden henkilökohtaisia tietoja.

Vastaamo on yritys, joka tarjoaa asiakkailleen terapiapalveluja. Kymmenet tuhannet ihmiset ovat olleet Vastaamon terapeuttien asiakkaina.

Tietomurron tekijä sai haltuunsa tuhansien Vastaamon asiakkaiden tietoja. Tiedot koskevat hyvin henkilökohtaisia asioita, joita on käsitelty terapioissa. Siksi tietomurto on järkyttänyt monia ihmisiä.

Vastaamo-yritys ilmoitti tietomurrosta ja kiristyksestä viime viikolla. Tietomurto tarkoittaa, että joku on murtautunut Vastaamon tietokoneisiin internetin kautta.

Nyt tietomurron tekijä kiristää Vastaamon asiakkaita. Tekijä vaatii asiakkailta rahaa. Muuten hän julkaisee asiakkaiden tietoja internetissä.

Tietomurron tekijää ei ole vielä saatu kiinni. Poliisi tutkii rikosta. Monet internetin tietoturvan asiantuntijat auttavat poliisia.

Lähde: STT

Mitä mieltä olit jutusta?


9 kommenttia uutiseen “Tuhannet joutuivat tietomurron uhreiksi”

  1. Dalo susan

    Mulla oli. Vaikea lukeminen

  2. Shahen

    Minä en ymmarsi😁😁

  3. Shahen

    Ensin minä en ymärsi mutta toisen kerta kun minä luiin ymmärsin.🤭

  4. Shahen hidayat

    Se on huono asia että tietomurro voi ottaa tiedot.

  5. ahmed mohammed

    oil kiva tieto sitä miten tietomurron uhreiksi murtautunut Vastaamon tietokoneisiin niin se ilmoita että ollan varovaiset

  6. Kris

    Ei oo hyvä juttu että näin on käynyt

  7. ahmed mohammed

    Se on huono asia että tietomurro voi ottaa tiedo

  8. ahmed mohammed

    Se on huono asia että tietomurro voi ottaa tiedot

  9. Hawzhin Ahmed

    Tiedot koskevat hyvin henkilökohtaisia asioita, joita on käsitelty terapioissa. Siksi tietomurto on järkyttänyt monia ihmisiä.