KRP:n rikoskomisario Jari Räty kertoi rikoksista 10. joulukuuta.

Terroririkos tutkinnassa

Poliisi tutkii terroririkosta Suomessa. Pidätetyt kuuluivat Isisiin.

Keskusrikospoliisi on pidättänyt kaksi miestä. Miehiä epäillään terrori-iskuista Irakissa. Poliisin mukaan miehet ovat osallistuneet 11 ihmisen murhaan. Kuolleet olivat Irakin armeijan sotilaita, jotka olivat lomalla. Murhat tapahtuivat kesällä 2014.

Pidätetyt miehet ovat 23-vuotiaat kaksosveljekset. He kuuluivat terroriristijärjestö Isisiin. Miehet saapuivat Suomeen syksyllä turvapaikanhakijoina.

Poliisi pääsi miesten jäljille keskusrikospoliisin ja Supon selvitysten tuloksena. Vihje oli tullut vastaanottokeskuksesta. Pidätys tapahtui Forssassa.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste