Monet juhlivat uutta lakia ja mahdollisuutta mennä naimisiin. Suurin tapahtuma on Helsingissä. Vihdoinkin vihille -tapahtumassa vihitään yhdeksän samaa sukupuolta olevaa pariskuntaa. Parit saavat valita maistraatin vihkikaavan ja papin vihkimisen välillä. Osa pareista on rekisteröinyt parisuhteensa jo aiemmin. He haluavat suhteelleen papin siunauksen.
Uusi laki tuo muitakin muutoksia avioliittoon. Tästä lähtien samaa sukupuolta olevat aviopuolisot voivat adoptoida lapsen yhdessä. Siviilivihkimisen vihkikaava muuttuu. Sanat aviovaimo ja aviomies on korvattu sanalla aviopuoliso.
Lähde STT

Tämä on hyvä)
ihan huono