Kuvassa Punaisen Ristin työntekijät pakkaavat avustuspakkauksia Tampereella. Nämä pakkaukset menevät lapsiperheille ja eläkeläisille. Kuvassa edessä ovat Raimo ja Leena Tuisku.

Kuvassa Punaisen Ristin työntekijät pakkaavat avustuspakkauksia Tampereella. Nämä pakkaukset menevät lapsiperheille ja eläkeläisille. Kuvassa edessä ovat Raimo ja Leena Tuisku.

Tänään on Punaisen Ristin päivä

Tänään vietetään kansainvälistä Punaisen Ristin päivää. Punainen Risti auttaa kaikkialla ihmisiä, jotka tarvitsevat eniten apua. Koronakriisin aikana Suomen Punaiseen Ristiin (SPR) on tullut mukaan paljon enemmän vapaaehtoisia kuin tavallisesti.

Punainen Risti auttaa ihmisiä monilla tavoilla kotimaassa ja ulkomailla. Punainen Risti auttaa esimerkiksi, kun tapahtuu onnettomuuksia. Punaisella Ristillä on ryhmiä, jotka antavat ensiapua onnettomuuksien uhreille.

Punainen Risti kerää lahjoituksia. Niiden avulla Punainen Risti auttaa esimerkiksi köyhiä ihmisiä. Punaisen Ristin veripalvelussa voi luovuttaa verta. Verta tarvitaan, kun autetaan onnettomuuksien uhreja.

SPR:ssa on mukana 40 000 vapaaehtoista suomalaista. Koronakriisin aikana uusia vapaaehtoisia on lähtenyt mukaan puolet enemmän kuin tavallisesti.

Koronakriisin aikana Punaisen Ristin vapaaehtoiset auttavat esimerkiksi vanhuksia monilla tavoilla. Vapaaehtoiset tuovat vanhusten ostokset kaupasta kotiin. Vanhukset voivat myös jutella vapaaehtoisten kanssa.

Lähde: Suomen Punainen Risti

Mitä mieltä olit jutusta?


2 kommenttia uutiseen “Tänään on Punaisen Ristin päivä”

  1. Sarppi

    Kiitos tästä uutisesta

  2. Kirill

    Kiitos töistä, opiskelen suomen kieliä, ja tämä on hyvä keino tietää asioista Suomessa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste