Tilastokeskuksen mukaan Suomessa syntyi viime vuonna 45 000 lasta. Viimeksi näin vähän lapsia on syntynyt 150 vuotta sitten. Viime vuonna syntyi vajaat 2 000 lasta vähemmän kuin vuonna 2018.
Viime vuonna Suomessa kuoli 53 600 ihmistä. Ihmisiä siis kuoli enemmän kuin syntyi. Suomen väkiluku kasvoi melkein 10 000:llä. Väkiluku kasvoi maahanmuuton takia. Suomessa oli vuoden 2019 lopussa noin 5,5 miljoonaa asukasta.
Hallitus aikoo nostaa lapsilisiä. Hallitus on huolissaan, koska lapsia syntyy niin vähän.
Lähde Yle