Kiinalaisia matkailijoita Lapissa Saariselällä 30. tammikuuta. Kuvassa olevilla henkilöillä ei ole koronavirusta.

Suomesta löytyi koronavirusta

Suomen ensimmäinen koronavirustartunta varmistui keskiviikkona. Tartunnan saanutta potilasta hoidetaan Lapin keskussairaalassa Rovaniemellä.

Koronavirustartunnan saanut kiinalaisnainen on erityksissä Rovaniemen sairaalassa. Hän on kotoisin Wuhanista. Hän on lomamatkalla Suomessa ja joutui sairaalaan oireiden takia.

Koronavirus leviää nopeasti Kiinassa. Monien maiden viranomaiset ovat ilmoittaneet, että Kiinaan ei kannata nyt matkustaa, ellei ole pakko.

Koronavirus tarttuu ihmisestä toiseen helposti, jos ihmiset esimerkiksi kättelevät. Hyvä hygienia ja käsien huolellinen peseminen estää hyvin viruksen leviämistä.

Koronavirukseen on kuollut ainakin 213 ihmistä. Kiinan mantereella on melkein 10 000 koronavirustartuntaa.

Maailman terveysjärjestön WHO julisti koronaviruksen keskiviikkona kansainväliseksi terveysuhaksi.

Lähteet Yle, HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste