Pääministeri Juha Sipilä puhumassa eduskunnan kyselytunnilla.

Suomen talous kohenee

Pääministeri Juha Sipilä on sitä mieltä, että Suomen taloustilanne paranee. Sipilän mukaan Suomen hallitus ei leikkaa julkisia menoja enempää.

Hallitus on tehnyt tämän vuoden aikana valtavia leikkauksia. Esimerkiksi koulutuksesta ja työttömyyskorvauksista on säästetty rahaa.

Hallituksen tavoite oli leikata menoista neljä miljardia euroa. Se on nyt tehty.

– Vaikeat asiat ovat nyt takanapäin, pääministeri vakuutti HS:n haastattelussa.

Suomen taloustilanne on kuitenkin edelleen heikko. Ulkomaankauppa on huonossa kunnossa. Työttömiä on paljon. Työttömiä on kuitenkin nyt vähän vähemmän kuin vuosi sitten. Ensimmäistä kertaa kolmeen vuoteen Suomen talous kasvoi hiukan.

Sipilä uskoo myös, että tunnelma Suomessa muuttuu paremmaksi.

– Olemme löytäneet uuden innon, pääministeri arvioi.

Lähde HS

Mitä mieltä olit jutusta?


2 kommenttia uutiseen “Suomen talous kohenee”

  1. Jari Laurila

    Kiitos hallitukselle ja päämisterille! _Budjettivajeen kurominen on pakollinen asia tuloja nostamalla ja menoja pienentämällä. Valtion verovajeeseen pitää myös mielestäni kiinnittää erityistä huomioita. Verojen allokointia suorittaa sellaisella tavalla että keskuskassaan verot keräänyvät. Minusta on aika lähteä etsimään maailmalta ja Euroopasta markkinoita, eikä odotella ostajia, kaupankäynnistä elävänä maana. Globaalissa Euroopassa ja maailmassa meidän on löydettävä omat vahvuutemme kaupankäynnissä. Investointien lisääntyminen luo työpaikkoja ja on nopea vaikutus BKT:hen.

  2. Leealaura Leskelä

    Kiitos kommentista. Valtion verovarojen vähentyminen on varmasti todellinen ongelma, koska silloin ei kerry tarpeeksi varoja yhteiskunnan palveluiden ja velkojen maksamiseen. Toivottavasti Suomen talous alkaa vähitellen parantua.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste