Opettaja ja kahdeksasluokkalainen oppilas

Karoliina Käpylehto opetti kahdeksasluokkalaisia Kulosaaren yhteiskoulussa Helsingissä.

Suomalaiset oppilaat menestyivät Pisa-tutkimuksessa

Suomalaiset koululaiset menestyivät hyvin kansainvälisessä Pisa 2012-tutkimuksessa, jossa mitattiin nuorten ongelmien ratkaisukykyä.

Tutkimuksessa tarkasteltiin 15-vuotiaiden kykyä ratkaista ennalta tuntemattomia arkipäivän ongelmia. Suomalaiset oppilaat olivat Euroopan parhaita ongelmanratkaisijoita. Tytöt menestyivät poikia paremmin. Maahanmuuttajien ja kantaväestön välinen ero oli Suomessa kuitenkin suurempi kuin muissa osallistujamaissa keskimäärin.

Tutkimukseen osallistui 65 maata. Tulosten mukaan suomalaisnuorten sinnikkyys ratkaista ongelmia oli huomattavaa. Lisäksi suomalaiset suhtautuivat avoimin mielin tehtäviin. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, kuinka nuorista saadaan parempia oppijoita.

Suomi on ollut Pisa-tutkimusten esimerkkimaa. Viime aikoina Suomen sijoitus on kuitenkin pudonnut. Joulukuussa Suomi pääsi vasta 12. sijalle matematiikan osaamisessa.

Mitä mieltä olit jutusta?


3 kommenttia uutiseen “Suomalaiset oppilaat menestyivät Pisa-tutkimuksessa”

  1. wenbari

    okei :O :P

  2. Max Miettinen

    Hyvä suomalaiset. Onneksi me voitimme muut maat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:)

  3. samar dawoud

    Hyvä suomalaiset oppilaat!

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste