Tutkimuksen mukaan suomalaiset opettajat ovat tyytyväisiä ammattiinsa. He uskovat, että heidän ammattiaan arvostetaan. Muiden maiden opettajat eivät ole yhtä tyytyväisiä kuin suomalaiset opettajat.
Suomalaiset opettajat ovat kuitenkin huolestuneita koulun työrauhasta. Jotkut oppilaat kiusaavat muita. He esimerkiksi nimittelevät ja uhkailevat. Tutkimuksen mukaan Suomi on yksi viidestä maasta, joissa kiusaaminen on yleisintä.
Tutkimukseen osallistui yli 250 000 opettajaa. Opettajat ovat kotoisin 48 eri maasta. Suomessa tutkimukseen osallistui noin 2 800 yläkoulun opettajaa.
Lähde Yle
