Sukupolvien kohtaaminen tarkoitti sitä, että juhliin oli kutsuttu vanhoja ja nuoria suomalaisia. Vieraiden joukossa oli vanhoja sotaveteraaneja. Sotaveteraanit ovat entisiä sotilaita, jotka taistelivat toisessa maailmansodassa vuosina 1939 ‑ 1945.
Juhlissa oli mukana myös nykyisiä nuoria. Nuorista vieraista eniten huomiota herätti poplaulaja Alma Miettinen. Hän saapui juhliin siskonsa Anna Miettisen kanssa.

Kun kättely päättyi, Linnan juhlissa kuultiin kuorolaulua. Ylioppilaskunnan laulajat ja Philomela-kuoro lauloivat Jean Sibeliuksen Finlandia-hymnin. Lisäksi kuultiin Maamme-laulu.
Linnan juhliin tuli 1 900 vierasta, joita kaikkia presidentti Sauli Niinistö ja rouva Jenni Haukio kättelivät. Jenni Haukio odottaa ensimmäistä lastaan. Siksi hän lepäsi ensimmäisen kättelykierroksen jälkeen. Haukio palasi kättelemään, kun entiset presidentit tulivat kättelyvuoroon.
Melkein kolme miljoonaa ihmistä seurasi Linnan juhlia televisiosta. Lukumäärä on uusi ennätys.
Lähde STT
