Pääministeri Juha Sipilän koti Kempeleellä Pohjois-Pohjanmaalla.

Sipilän koti turvapaikanhakijoille

Pääministeri Juha Sipilä ilmoitti viime viikolla, että hän antaa kotinsa Kempeleellä turvapaikanhakijoiden asuinpaikaksi.

Sipilän kodissa Kempeleellä Pohjois-Pohjanmaalla voi asua noin kaksikymmentä turvapaikanhakijaa väliaikaisesti. Sipilä ei itse asu talossa tällä hetkellä. Hän asuu perheensä kanssa Sipoossa.

Juha Sipilän ilmoitus herätti paljon huomiota myös ulkomailla. Monet lehdet kirjoittivat, että Suomen pääministeri majoittaa kotiinsa turvapaikanhakijoita.

Turvapaikanhakijoiden vastaanottokeskukset sijaitsevat eri puolilla Suomea. Nyt ne ovat kaikki ääriään myöten täynnä. Suomeen voi tulla tänä vuonna jopa 30 000 turvapaikanhakijaa.

Monet suomalaiset ovat sanoneet, että he haluavat auttaa turvapaikanhakijoiden majoittamisessa.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Sipilän koti turvapaikanhakijoille”

  1. Jesse Haapalainen

    Onneksi Sipilä haluaa auttaa turvapaikanhakijoita. :)

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste