Ravintolat sulkeutuvat kahdeksi kuukaudeksi. Ravintoloista saa kuitenkin ostaa ruokaa, jos asiakas vie sen mukanaan kotiin.

Ravintolat sulkeutuvat kahdeksi kuukaudeksi. Ravintoloista saa kuitenkin ostaa ruokaa, jos asiakas vie sen mukanaan kotiin.

Ravintolat menevät kiinni

Hallitus päätti, että ravintolat menevät kiinni tänään. Ravintolat ovat kiinni kaksi kuukautta. Ne avautuvat vasta toukokuun lopulla. Ravintolat suljetaan, jotta koronavirus leviää hitaammin.

Ruokaravintolat, pubit ja yökerhot sulkevat siis ovensa. Ravintoloiden lisäksi myös kahvilat menevät kiinni. Ihan kaikki ravintolat eivät mene kiinni. Työpaikkojen ruokalat saavat olla auki. Maanantaina ei ollut varmuutta siitä, suljetaanko ravintolat kaikkialla Suomessa.

Ravintolat voivat yhä valmistaa ruokaa. Asiakas voi tilata ruokaa ravintolasta esimerkiksi puhelimella tai internetin kautta. Sen jälkeen asiakas saa itse hakea ruoan ravintolasta.

Suomen ravintoloissa työskentelee 50 000 ihmistä. Siksi onkin herännyt huoli siitä, että joutuvatko työntekijät työttömiksi.

Pääministeri Sanna Marin lupaa, että valtio tukee ravintoloita, jotka joutuvat vaikeuksiin koronaviruksen takia.

Rajoitukset toimivat

Maanantaina saatiin Suomessa myös hyvä koronauutinen. Tilastojen mukaan tartuntojen kasvu hidastui viime viikolla. Havainnosta kertoivat Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL ja Elinkeinoelämän keskusliitto EK.

THL:n johtaja Mika Salminen sanoi, että rajoitukset purevat.

– Nyt pitää vaan jaksaa jatkaa. Olemme yhä vasta alussa epidemian alussa. Pitkä matka on yhä edessä. Parin viikon kuluttua ollaan taas viisaampia, Salminen muistuttaa.
Salminen kirjoitti asiasta viestipalvelu Twitterissä, ja siitä kertoi Iltalehti.

Lähteet: STT, Helsingin Sanomat, Iltalehti

Mitä mieltä olit jutusta?


5 kommenttia uutiseen “Ravintolat menevät kiinni”

  1. Amani

    oikea päätös, ja {valtio tukee ravintoloita, jotka joutuvat vaikoeuksiin koronaviruksen takia } tämä on helpotus ja mahtava uutenen monelle työntekijöille ja ravintoloiden omistajille.

  2. Kongjak

    Hyvä juttu.

  3. Muhiz

    Kannatan ihmisten pelastamista, ja pidän siitä myönteisenä päätöksenä

  4. Sakiyo

    Sopiva aika on tehty päätös etta, Ravintolat menevävät kiini koska, koromovirus leviemisesta hidastuu ja mennaan turvalisuus suntan.

  5. POUYAN

    1.rajoitukset
    2.purra
    3.joutua
    4.yhä
    5.viisaampia
    Kaikki ravintolat menevät kiinni, koska on koronapandemia. Hallitus tukee ravintoloita, jotka joutuvat vaikeuksiin koronaviruksen takia.
    Se on hyvä juttu.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste