Kuvassa näkyy valkoinen polkupyörä. Se on paikalla, missä pyöräilijä jäi auton alle Helsi.

Iso pyöräilijöiden kulkue ajoi Helsingin keskustassa viime sunnuntaina. Kulkue järjestettiin kolarissa kuolleen pyöräilijän muistoksi. Kuvassa näkyy valkoinen polkupyörä. Se on paikalla, missä pyöräilijä loukkaantui kolarissa viime viikon keskiviikkona. Hän kuoli myöhemmin sairaalassa.

Pyöräilijöiden turvallisuus nousi puheenaiheeksi

Polkupyöräilijä ja auto törmäsivät kolarissa Helsingissä viime keskiviikkona. Pyöräilijä kuoli seuraavana päivänä sairaalassa. Onnettomuuden jälkeen käynnistyi vilkas keskustelu pyöräilyn ja koko liikenteen turvallisuudesta.

Auto ja pyöräilijä törmäsivät keskiviikkona Helsingin Töölössä. Pyöräilijä lensi katuun ja kuoli torstaina sairaalassa. Monien silminnnäkijöiden mukaan autoilija ajoi tahallaan pyöräilijän päälle.

Poliisi pidätti myöhemmin autoilijan. Käräjäoikeus vangitsi miehen, jota epäillään nyt yliajosta.

Helsingissä, Turussa ja Kuopiossa järjestettiin sunnuntaina polkupyöräkulkueita turvallisen liikenteen puolesta. Turussa kulkueen järjesti Turun polkupyöräilijät ry.

– Emme halua lisää liikenneraivon uhreja. Haluamme liikenneympäristön, jossa kaikilla on turvallista liikkua. Heikomman ei tarvitse pelätä henkensä puolesta, yhdistyksestä todettiin. Liikenneraivolla tarkoitetaan sitä, että joku liikenteessä raivostuu toiselle tiellä liikkujalle.

Helsingissä kulkueeseen osallistui 850 pyöräilijää. Muistoajo sai ikävän käänteen, kun linja-auto törmäsi kulkueeseen Mannerheimintiellä. Bussinkuljettaja ja osa pyöräilijöistä menettivät malttinsa. Poliisin mukaan bussinkuljettaja heitti yhden polkupyörän toisen linja-auton alle. Yksi pyöräilijä vei linja-autosta virta-avaimet.

Lähteet: STT, Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


4 kommenttia uutiseen “Pyöräilijöiden turvallisuus nousi puheenaiheeksi”

  1. Sire

    Se oli väärin koska autoilijan olisi pitännyt ajaa hiljemmin ja varoa pyoräilijää.

  2. Fai

    ikävä uutinen mutta se on todella väärin että auto törmää pyöräiliään tahalleen vaikka pyäräiliä olisi tehnyt pahaa hänelleen mutta turvallisuus on todella tärkeä.

  3. amir

    Oikein se on, koska turvallisuus on tärkeä. Nyt itsekin en uskalla ajaa pyörällä.

  4. Belmin

    Ikävä juttu kyllä, mutta ehkä se ihminen ei nähnyt ohi kulkijaa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste