Turun kauppatorilla tapahtui viime elokuussa puukotus. Kaksi ihmistä kuoli ja kahdeksan loukkaantui.
Oikeudenkäynnissä on syytettynä Abderrahman Bouanane. Hän on kotoisin Marokosta. Bouanane myönsi kuulusteluissa, että hän tappoi kaksi naista. Miestä syytetään murhista ja murhayrityksistä, jotka on tehty terroristisessa tarkoituksessa.
Bouananea kuultiin oikeudenkäynnissä viime viikolla. Hän sanoi, että hän halusi hyökätä vain naisten kimppuun. Hän sanoi myös, että hän olisi jatkanut hyökkäystä, jos poliisi ei olisi ampunut häntä jalkaan.
Oikeudenkäynti jatkuu toukokuun puoliväliin asti.
Lähteet Yle, Hbl
