Viking Grace -laivan keskellä on 24 metriä korkea valkoinen pylväs. Se on roottoripurje.

Viking Grace -laivan keskellä on 24 metriä korkea valkoinen pylväs. Se on roottoripurje.

Purje auttaa ruotsinlaivaa

Matkustajalaiva Viking Grace kulkee nyt osittain tuulen voimalla.

Viking Grace kulkee Turun ja Tukholman välillä. Laivassa on roottoripurje, joka on 24 metriä korkea. Purje vie laivaa eteenpäin.

Viking Grace on maailman ensimmäinen matkustajalaiva, joka käyttää tuulivoimaa roottoripurjeen avulla. Purje vähentää laivan polttoaineen kustannuksia. Samalla päästöt vähenevät, ja laiva on ympäristölle ystävällisempi. Viking Gracen moottorit käyttävät nesteytettyä maakaasua.

Suomalainen yritys Norsepower on kehittänyt roottoripurjeen. Yhtiö uskoo vahvasti tuotteeseen. Roottoripurje voi auttaa, kun kehitetään ympäristölle ystävällisiä laivoja.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste