Vapun juhlijoita Helsingin Tokoinrannassa 1. toukokuuta. Myös kokoontumisrajoituksia puretaan nyt.

Poikkeusolot päättyivät

Poikkeusolot päättyivät Suomessa huhtikuun lopussa. Nyt siirrytään hiljalleen kohti tavallista elämää.

Poikkeusolojen päättyminen tarkoittaa sitä, että monia koronaan liittyviä rajoituksia puretaan.

Rajoituksia voidaan purkaa, koska koronatartuntojen määrä vähenee. Monet museot, harrastuspaikat, huvipuistot ja esimerkiksi Korkeasaaren eläinpuisto avaavat ovensa toukokuussa.

Noin 30 prosenttia Suomen asukkaista oli saanut korona- rokotteen toukokuun alussa. Ensimmäisen rokoteannoksen on siis saanut noin joka kolmas suomalainen. Suomesta on löydetty 87 000 koronavirustartuntaa.

Euroopan parlamentti eli EU suunnittelee koronatodistusta. Todistus helpottaa matkustamista.

Hallitus ja Terveyden ja hyvinvoinnin laitos eli THL muistuttavat, että koronapandemia ei ole ohi. Tilanne voi myös vielä pahentua.

Lähteet STT, Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste