Kuvassa ovat pääministeri Sanna Marin (oikealla) ja oikeusministeri Anna-Maja Henriksson. Kuva otettiin hallituksen tiedotustilaisuudessa Helsingissä maanantaina 15. kesäkuuta.

Poikkeusolot päättyivät Suomessa

Suomen hallitus kertoi maanantaina, että valmiuslain käyttö lopetetaan. Poikkeusolot päättyivät keskiyöllä.

Suomessa ei enää tarvita poikkeusolojen valmiuslakia. Koronavirustilanne on parantunut niin paljon.

Poikkeusolojen valmiuslaki oli käytössä kolme kuukautta. Valmiuslaki antoi hallitukselle valtaa päättää siitä, mitä ihmiset tekevät ja rajoittaa elämää. Valmiuslain tarkoituksena oli suojella ihmisiä koronavirukselta.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen eli THL:n mukaan Suomessa oli maanantaina 15. kesäkuuta 7 108 koronavirustartuntaa. Sairaalahoidossa oli maanantaina koronan takia 22 ihmistä. Tehohoidossa oli kolme ihmistä. Suomessa on kuollut 326 ihmistä koronaviruksen takia.

Lähteet Yle, HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste