Linja-auto syöksyi kaiteen läpi sillalta rautatielle Kuopiossa perjantaina. Onnettomuuden tutkinta on kesken.

Paha onnettomuus Kuopiossa

Kuopiossa sattui perjantaina 24. elokuuta paha liikenneonnettomuus. Bussi syöksyi iltapäivällä sillalta junaradalle.

Onnettomuudessa kuoli neljä ihmistä. 17 ihmistä loukkaantui, osa heistä vakavasti. Kaksi ihmistä oli tiistaina teho-osastolla. Kahdeksan loukkaantunutta oli sairaalahoidossa.

Linja-auto syöksyi sillalta junaradalle perjantaina iltapäivällä. Linja-autossa oli 21 ihmistä. Matkustajat olivat Pohjois-Ruotsissa asuvia suomalaisia eläkeläisiä. Eläkeläisten ryhmä oli matkalla kylpylään.

Bussi ajoi sillalle kovaa ylinopeutta.Sillan rampilla bussi törmäsi viiteen henkilöautoon ja syöksyi kaiteen yli alas junaradalle. Onnettomuuden tutkijoiden mukaan auton jarrut olivat kunnossa. Matkustajat olivat matkan aikana pyytäneet kuljettajaa hidastamaan vauhtia.

Kuopion onnettomuus on pahin liikenneturma vuosiin. Konginkankaalla vuonna 2004 23 ihmistä kuoli ja 14 loukkaantui, kun linja-auto törmäsi rekkaan.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste