Oulussa paljastui uusia seksuaalirikoksia

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 17.01.2019

Oulun poliisi tutkii uusia seksuaalirikoksia. Uhrit ovat alle 15-vuotiaita tyttöjä.

Epäillyt ovat ulkomaalaistaustaisia miehiä. Rikokset tapahtuivat viime kesänä. Helsingissä paljastui viikonloppuna samantapainen seksuaalirikos. Tekijä on taustaltaan ulkomaalainen mies ja uhri alaikäinen suomalainen tyttö.

Poliisi alkoi tutkia Oulussa tapahtuneita seksuaalirikoksia viime vuonna. Rikoksista epäillään Oulussa jo kuuttatoista miestä. Kaikki tekijät ovat saapuneet Suomeen turvapaikanhakijoina tai pakolaisina. Uhrit ovat löytyneet internetin sosiaalisesta mediasta.Uhreja on useita. Uhrit ovat alaikäisiä tyttöjä.

Oulun kaupunginjohtajan Päivi Laajalan mukaan oululaiset ovat järkyttyneet tapahtumista. Asukkaat ovat huolissaan lasten turvallisuudesta. Pääministeri Juha Sipilä ilmoitti sunnuntaina, että hallitus kokoontuu neuvotteluihin. Niissä mietitään keinoja, joilla puututaan rikoksiin. Sisäministeri Kai Mykkäsen mukaan Suomen lakia täytyy ehkä muuttaa ankarammaksi. Suomessa joka neljäs seksuaali- rikoksen tekijä on taustaltaan ulkomaalainen.

Lähteet STT, Yle, HS

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)