Suomen Pankin uusi pääjohtaja Olli Rehn on kuvassa oikealla. Vasemmalla on nykyinen pääjohtaja Erkki Liikanen, joka jää eläkkeelle.

Olli Rehn on Suomen Pankin uusi johtaja

Olli Rehn on Suomen Pankin seuraava pääjohtaja. Nykyinen pääjohtaja Erkki Liikanen jää eläkkeelle kesäkuussa.

56-vuotias Olli Rehn on tullut tutuksi 30 viime vuoden aikana kotimaan politiikasta ja EU:n virkamiestehtävistä. Rehn on toiminut kansanedustajana, ministerinä, europarlamentaarikkona ja EU:n talouskomissaarina.

Rehn väitteli tohtoriksi arvostetussa Oxfordin yliopistossa Englannissa vuonna 1996. Rehn on keskustapuolueen jäsen.

Suomen Pankin pääjohtaja on valtion kovapalkkaisin virkamies. Pääjohtaja ansaitsee 22 000 euroa kuukaudessa. Pääjohtaja on tärkeä taloudellinen vaikuttaja Suomessa ja EU:n alueella.

Lähteet HS, Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste