Obama piipahti Suomessa

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 10.10.2018

Suomi ja muut Pohjoismaat ovat onnellisia, koska ne ovat tasa-arvoisia. Näin kehuu Yhdysvaltain entinen presidentti Barack Obama.

Barack Obama vieraili Suomessa syyskuun lopulla. Hän puhui Nordic Business Forum -tapahtumassa Helsingissä.

Obama sanoi, että maailman maiden pitää ratkaista yhteisiä ongelmia yhdessä. Tällaisia ongelmia ovat esimerkiksi ilmastonmuutos ja merten saastuminen.

Obama uskoo, että maailma on menossa parempaan suuntaan.

– Maailmassa on enemmän hyviä kuin pahoja ihmisiä, sanoi Obama.

7 000 ihmistä osallistui tapahtumaan. Liput maksoivat 1 000–2 000 euroa. Obaman palkkiota Suomessa ei paljastettu. Huhujen mukaan hän saa Yhdysvalloissa jopa 350 000 euroa puheelta.

Lähde Yle

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)