Suomalaiset koululaiset ovat tyytyväisiä elämäänsä. Tyttöjen ja poikien koulumenestyksessä on kuitenkin iso ero.

Suomalaiset koululaiset ovat tyytyväisiä elämäänsä. Tyttöjen ja poikien koulumenestyksessä on kuitenkin iso ero.

Nuoret ovat tyytyväisiä elämäänsä

Suomen 15-vuotiaat nuoret ovat tyytyväisiä elämäänsä.

Ensimmäistä kertaa on tehty PISA-tutkimus, jossa käsitellään nuorten hyvinvointia. Aikaisemmin on tutkittu vain nuorten tietoja ja osaamista.

Tutkimuksen mukaan nuoret voivat Suomessa hyvin. Lähes puolet nuorista oli tyytyväisiä elämäänsä. Vain pieni osa oli tyytymätön. Se on viidenneksi paras tulos 49 maan  joukossa. Kaikkein tyytyväisimpiä olivat nuoret Dominikaanisessa  tasavallassa, Meksikossa ja Costa Ricassa.

Suomen nuoret eivät ole aivan kärjessä tiedoissa ja osaamisessa. Niissä useat Aasian maat olivat parempia kuin Suomi. Mutta näissä maissa nuoret eivät olleet yhtä tyytyväisiä elämäänsä.

Suomen pojat ovat tyytyväisempiä elämäänsä kuin tytöt. Tyttöjen tiedot olivat kuitenkin paljon parempia kuin poikien.

Mitä mieltä olit jutusta?


2 kommenttia uutiseen “Nuoret ovat tyytyväisiä elämäänsä”

  1. Sam

    Se on hyvä aihe.

  2. Dr-jabka

    Mä on tyytyväinen kouluuni

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste